Coronavirus: Geüpdatete beleid en informatie

Onze boodschap aan de wereldwijde reisgemeenschap

Bij FlixBus Huren is het welzijn en de veiligheid van onze passagiers onze hoogste prioriteit. De missie van FlixBus Huren is om de veiligste en meest comfortabele reiservaring te garanderen. We blijven ons volledig inzetten voor die missie, zeker in tijden van onzekerheid. Of u nu op reis bent of bezig bent met het plannen van een reis, wij zijn er om u te helpen op welke manier dan ook.

Kunnen we nog steeds met FlixBus Huren reizen?

Ja, FlixBus Huren is nog steeds operatief. Echter, door de verspreiding van COVID-19 (CoronaVirus) hebben veel regio's het vervoer verboden. We beperken ons dus tot regio's die niet te maken hebben met door de overheid opgelegde reisbeperkingen. Zorg ervoor dat je op de hoogte blijft van eventuele reisbeperkingen voor de regio waar jouw groep naartoe of vandaan reist. De laatste updates vind je hier. Als een locatie op uw reis een reisbeperking heeft, neem dan contact op met ons serviceteam voor verdere assistentie bij het omboeken of annuleren.

Welke opties heb ik als ik al een reservering heb?

We hebben ons wijzigings- en annuleringsbeleid aangepast voor alle reizen die voor 11 augustus 2020 vertrekken: We bieden meer flexibiliteit en eenvoud bij annuleringen.

Stel uw reis uit

Als u uw reisplannen wilt wijzigen, helpt onze klantenservice u graag! U kunt de vertrekdatum van uw reis eenvoudig wijzigen naar een latere datum.

Voor beide opties kunt u gewoon contact met ons opnemen via e-mail, en ons serviceteam zal u helpen.

Annuleer jouw reis

Als je jouw reis wilt annuleren, staat onze klantenservice voor je klaar. Stuur ons een e-mail naar huren@flixbus.nl met het verzoek om uw reis te annuleren, en wij sturen u zo snel mogelijk een e-mail ter bevestiging van uw annulering.

Onze bijgewerkte annuleringsvoorwaarden zijn als volgt:

  • Gratis annulering voor alle reizen tot 4 werkdagen voor vertrek. U ontvangt 100% restitutie, er worden geen vragen gesteld.
  • Gratis annulering tot de dag van vertrek voor reizen in een "rode zone", of regio's die getroffen zijn door de overheid opgelegde reisbeperkingen. U ontvangt 100% restitutie, er worden geen vragen gesteld.
  • Annuleringen binnen 4 werkdagen voor het vertrek van uw reis in regio's die niet onder de officiële reisbeperkingen vallen, volgen ons normale annuleringsbeleid dat u kunt vinden in onze Algemene Voorwaarden.

De laatste informatie over de lokale omstandigheden

We moedigen onze gemeenschap aan om het laatste nieuws en de mededelingen van de relevante autoriteiten zorgvuldig en volledig te lezen. Om u te helpen gezond te blijven en op de hoogte te blijven van de verdere ontwikkelingen, stellen wij voor deze websites van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) te bezoeken: WHO coronavirus Q&A (COVID-19) en WHO dagelijkse updates.

Welke regio‘s zijn getroffen door een reisbeperking?

Vanwege de uitbraak van COVID-19 zijn sommige gebieden en regio's gesloten voor elk type bezoek. Specifieke updates over hoe COVID-19 van invloed is op reizen door Europa zijn te vinden op de volgende website: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/travel-advice

Houd bij het plannen van je reis rekening met deze regionale reisbeperkingen. Als de regio waar u naartoe reist te maken krijgt met reisbeperkingen, neem dan contact op met ons serviceteam voor omboekings- en annuleringsmogelijkheden.

Heeft u vragen?

Als u ondersteuning of hulp nodig heeft, kunt u ons contacteren op: huren@flixbus.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.